• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Esther Steenbergen

speelt | schrijft | organiseert

  • BLOG
  • GITARISTE
  • OVER
  • CONTACT
  • SHOP
  • ENGLISH

Niet zo origineel

Iemand zet Forever van Chris Brown onder een filmpje. YouTube vraagt aan  Sony of dat mag. Sony zegt: nee.

Enige tijd later staat hetzelfde liedje onder een ander filmpje. Nu mag het blijven staan. Het filmpje gaat ‘viral’ en de revival van het inmiddels in de vergetelheid geraakte Forever komt Sony goed uit.

Het filmpje heeft inmiddels 64 miljoen hits en kent talloze kopieën / parodieën waaronder die van T-Mobile. Het echtpaar heeft van alle aandacht gebruik gemaakt door de kijkers te attenderen op een door hen gekozen goed doel waaraan gedoneerd kan worden. T-mobile heeft enkel het idee overgenomen.

Interessant: How youtube thinks about copyright

Categorie: Gehoord, Gezien, GelezenTags: AUTEURSRECHT & COPYRIGHT, lijkt op17 april 2011 18 december 2019

Esther Steenbergen
Speelt | Schrijft | Produceert
en stuurt af en toe een
Nieuwsbrief

Lees Interacties

Reacties

  1. Margreet zegt

    18 april 2011 om 15:34

    Die wedding entrance dance heb ik al een paar keer gezien en het blijft me ontroeren door al die onopgesmukte blijdschap, daar steekt de T-mobile video maar schraal bij af!

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Copyright © 2023 esther steenbergen